måndag 4 augusti 2014

Vad är det som händer?

På eftermiddagen satt jag för mig själv och grinade på grund av åskan. Och då är jag inte ens åskrädd. Men detta är sjukt. Detta är inte vanlig svensk åska. Detta är helt otroligt. Det blinkar varannan sekund och slutar aldrig mullra.
Här är jag rädd för att det ska bli översvämning, grannområden står i vatten och träd ligger kors och tvärs. 

Just nu ligger jag i sängen, bölar lite och lyssnar på P4. Extra nyhetssändningar från Norberg. Mormor och morfar har blivit evakuerade, farmor har även hon flytt byn, mor och far sitter i princip bara och väntar på besked. 
Och jag är orolig upp över öronen. 
Måtte det sluta brinna. Jag önskar att regnet här åker dit istället! 
Fysjutton vilka kontraster! 
Det är alltså brandrök på bilderna, solen skiner men den syns inte.
Och så har vi en värmländsk bild......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar