torsdag 19 februari 2015

Svm

Ni har kanske sett att jag får en del kommentarer från Svm. 
Eller en del. Alla kommentarer är från henne. Det står för svärmor. Vilket avslöjande för er som inte räknat ut det. 

Jag kanske inte har min egen familj här. Men ändå har jag mamma-lagad mat på söndagarna. 
En julblomma på bordet när vi kommer hem från Thailand. 
Skjuts till alla hockeymatcher då jag inte hade egen bil. 
Ett jobb att gå till varje dag.
Hemkörning på chips när jag fått hjärnskakning. 
Telefonsamtal när jag är sjuk.
Någon att himla ögonen med när vi tycker något är knäppt. 
Personlig shoppare på Ullared. 
Kaninvakt i tid och otid. 
Någon som ser till att mina födelsedagskalas blir av, fast jag tycker det är pinsamt. 
Någon som förstår vad jag menar, 
ibland krävs det en kvinna för det! 

Jag är glad att Jens har en sån bra mamma! :)


1 kommentar: