onsdag 10 juni 2015

Fullträff

Vi har haft sån tur. Vi gjorde ett beslut. Ett STORT och DYRT beslut. Men det är sååå rätt! 
Det här huset har inte ens legat ute för försäljning. Vi träffade säljarna på en annan husvisning och vips var vi hitbjudna. Och så pang bom var papperna påskrivna. Sån tur man kan ha. På torsdagen skrev vi papperna och på lördagen hade ett par varit här och frågat om de fick köpa det. 
Bara en sån sak. Det är liksom meningen att det är just vi som ska bo här! 

Och jag älskar djurlivet. Igår räddade jag en liten, liten talgox-unge som flugit in i verkstaden och kom inte ut. Då kommer gårdspigan Caroline med handduk och lugnande röst "kom lilla vän, det är ingen fara .." Fem minuter senare flög han i det fria.

Och igelkottarna. Jag vet inte om de bråkar, eller om de ska till och para sig. Men när de ser osams ut går jag dit och säger åt dom att vår trädgård är stor nog åt båda. 
Idag var det bara den ena här, då tog jag Datsyuk under armen och gick ner så de fick hälsa på varandra. 

Rådjuren har fortfarande inte ätit upp något för mig. Antingen planterar jag äckligt eller också är de så snälla som rådjursögonen visar. Men de kommer likt igelkottarna på kvällen. 

Mysigt litet gårdsliv vi lever! 
Att bilen sen är ständigt skitig, de är sånt jag kan leva med ;) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar