onsdag 24 juni 2015

Rofyllt

Idag gjorde jag sista förmiddagen på fjorton dagar. Och om ni bara visste hur glad jag är över det. 
Jag ligger i sängen, klockan visar 22.37 och jag behöver inte känna någon stress över att somna för att klockan ringer 4.55.
Nej, nu har jag sovmorgon och börjar inte förns halv två. Heeelt otroligt skönt! 

Jens bar iväg på cykel när regnet väl lagt sig, själv har jag ju lagt cykeln på hyllan för ett tag. Men det börjar rycka lite i cykelnerven igen, så snart är nog suget här. Hoppas på det! Roligt ska de va, annars kan det kvitta! :) 

Jag tog istället fram the gräsklipper och tänkte dra över gräsmattan lite snabbt, 
Haha jag skoja, det är inget man gör på en halvtimme direkt. 
Men jag tycker det är så rofyllt. Musik i öronen, hörselkåpor på, solsken och bara glida runt helt enkelt. 

Vi har delat upp gräsmattan i två, en är min del och en är Jens del. Jag började även klippa Jens sida, hans del av de 5500 m2 som vi har gräsmatta på. Tyvärr råkade den dö längst ner i backen, längst bort från huset. Jens hade visat mig hastighet, aggregatet, "klipphöjd", start, stopp, "shåk" eller vad det heter???
Han visade verkligen allt. Men inte att jag kanske skulle behöva tanka. Hahah! Så när Jens kom hem stod gräsklipparen längst bort och jag satt på altan. Sånt som händer, visst?
Jag skulle ju faktiskt bara vara snäll ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar