tisdag 8 november 2016

Kylan

Jag måste nämna detta, så får väl folk ta illa vid sig om de är så. Men ni får se på de med en glimt i ögat.

När kylan kommer så är det varje år som att folk får en chock. Och jag vill liksom bara "men vaaaa? Kom det kyla i år igen? Konstigt när vi bor i Sverige.."
Varje år ska det gnällas och klagas. Varför inte bara acceptera det faktum att Sverige är kallt. För när var november shortsvänligt senast? :)

Igår på yogan kom alla in huttrande och gnällande. Med axlarna uppdragna i öronen. Konstigt det har ont i axlar och rygg då?! När de går så hela vinterhalvåret. Eller är det bara när någon ser? Så att man kan få klaga lite, och få till ett samtalsämne som alla har en åsikt om? Jag vet inte. 

Där och då bestämde jag mig i alla fall för att alltid gå avslappnat. Oavsett kyla. Leka viking. Visst fryser jag med. Men tro mig, de gånger jag sagt att jag gillar vintern och kylan så får jag nio gånger av tio till svar; 
Ja men du är ju från Dalarna. 
Och i vanlig ordning orkar jag inte säga att Norberg tillhör Västmanland ;)
Det kan inte bero på att jag faktiskt kan klä mig rätt och accepterat att efter hösten kommer vintern?! 

Jag njuter när snön faller, jag går med axlarna nere och jag talar om att jag gillar vintern. Alltid provocerar det någon haha! ;) Våga Vägra Klaga! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar