söndag 6 november 2016

Trippel i kompisar

Nu har det nog gått en vecka sen senaste inlägget, så vad sägs om ett nytt? :) 
Det har hänt rätt mycket sen sist.

Majken har fått paket från Ving. En liten, liten söt väska med Lollo&Bernie. Och sen självaste Lollo i mjukdjur/skallra. Snacka om att göra sina kunder glada. Speciellt Majken, hon la verkligen märke till hur fantastiska Ving är haha ;) 
Hösten17 kanske blir med Ving, sa hon :) 

Vi har köpt en sovsäck. Inte en åkpåse. Utan på riktigt en liten baby-sovsäck. Haglöfs. Vad annars? :) 
Första gången blev jag och Majken riktigt osams om hur man skulle sitta i säcken. 
Efter det har det gått kanonbra! :) 

Idag var jag ner till stan och köpte hem ullkläder åt fröken också. Vintern kommer stormande och det är dags för det varma plagget före det kalla. Majken ska ALDRIG behöva frysa, det har jag lovat mig själv! :) 

Majken har även träffat tre av sina kompisar den här veckan. Vid tre olika tillfällen. Alice, Ella och William! :) 
Kul med bebisträffar, även fast bebisarna kanske inte märker av det så mycket :p 

Snart är den här bedrövliga jobbhelgen över. På ett sätt är det ju bra när Jens jobbar natt, för han är ju bara borta förmiddagen utav Majkens vakna tid. 
Men vad ska jag säga? Jag är inte så kaxig när jag är ensam i det här stora huset. Man brukar ju säga att råttorna dansar på bordet när katten är borta. Eller något sådant. Här på Lövåsen kommer spökena fram ur garderoben när Jens åker till jobbet. 
Lås dörren, säger jag. Men vad sjutton hjälper det när spökena redan bor här? ;) buuuuhuuuu!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar