tisdag 6 december 2016

Exemplariskt

Just nu går allt såå smidigt med Majken. Det trodde jag inte för några månader sedan när vi båda satt och grät på nätterna för att vi var så trötta! 
Eller för någon månad sedan då hon vägrade äta pga sjukdom. 

Nu går det så bra så vi liksom känner för en high five dygnet runt. 
Vid 18tiden börjar ögonen gnuggas och hon försöker dölja sina gäspar med ett flin. Men mamma vet. Mamma vet hur trött hon är. 18.30-19.00 sker det vanliga. Gröt, bad, pyjamas. 
Och fram tills nu så har hon somnat hos mig. 
Men igår slutade vi med amningen. Förväntade mig protester utan dess like. Gråt i spjälsängen två minuter, sedan körde hon sin vanliga knölritual och somnade inom kort. 

Idag var jag också lite på spänn, förväntade mig protester. Det kom inte ens ett gråt, 3x "trollmor" i famnen och sen ville hon ner i sängen och knöla runt. På tio minuter sov hon.
Ingen kunde vara mer stolt än mig! 

Jag ångrar mig så att jag mådde så dåligt de få gångerna hon somnade bredvid mig i stora sängen när hon var mini. Jag trodde ju direkt att hon skulle vänja sig och vägra vaggan. 
Så blev det aldrig och vår lilla tjej sover faktiskt bäst i egen säng och framförallt i eget rum. 
Där sover hon numera hela natten och vaknar nästan som på alarm klockan 7.30 :) 
Förstår ni vilken drömbebis vi har?! :)

Jag vet att jag skryter. Att jag kanske skulle hålla tyst och inte skrävla så förbannat. Men kom igen, jag är stolt och jag är nöjd att vi fått till våra rutiner med natten så bra! :) 

Maten går också kanon. Fisk är favoriten. När jag lagar lax och potatis så slevas det in som aldrig förr. Och jag älskar att se henne stoppa i sig sina små mandarinbitar! Det är ju inte någon finmotorik, men finns det något mer sött än att se sitt barn kämpa med hela näven för att få in sina bitar! Haha! Duktiga Majken!  :) 

Var till BVC idag och fick domen. Fortfarande väldigt lång för sin ålder. Men viktkurvan har verkligen dalat neråt. Lång och smal som sin mor kanske?! :) de stående ovationerna uteblev, trots nätterna, maten, står utan problem, klappa händerna och vinka! Konstigt! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar