torsdag 15 december 2016

Obygden

Imorse skulle Jens iväg till doktorn. 
- Vill ni följa med, frågade han, jag åker klockan åtta. 
- Kanske, sa vi. 
Sen vaknade inte Majken förns 7.45 så vi blev hemma. 
Vi mös i soffan innan gröten och bytte om från pyjamas. In med grötvattnet i mikron och precis då försvinner elen. 

Jag tror som vanligt att det bara är i vårt hus och ska försöka greja med den där jordbrytaren. Ingenting händer. 
Jag har en hungrig, halvledsen, otålig Majken och en mikro som inte startar. Den kombon liksom. 
Sen kom jag på att jag kan ju titta om alla grannar har något ljus. 
"Alla grannar" var de ja. Upp på övervåningen för att se över granarna bort till nästa hus. 

Mörkt överallt. 
Gröten kunde vi ju glömma. De blev mysfrukost med smörgås och vatten, men vi tyckte de var toppen med bara tända ljus! :) 
Decembermornar är bland det bästa jag vet. Musikhjälpen på tv, eld i kamin och tända ljus. Nu är det även -10 och jag är glad över det! Vackert vinterlandskap är underskattat! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar