tisdag 13 juni 2017

Irriterande

På måndagar åker jag och Majken och storhandlar. Vi köper fullt med mat så det räcker hela veckan. Det är jätteskönt att ha det gjort inför veckan. Och en bra syssla på måndagsförmiddagar. 
Det var under en rätt lång tid som jag inte ens vågade gå in på affären med Majken. Nu är vi världens dreamteam. Så länge det går i någorlunda fart då! 🙈
Men det gillar vi både hon och jag. Strostitta är inte för oss! 😅

Allting går bra tills vi ska ur bilen och in i lägenheten. Tre TUNGA påsar, toalettpapper, Majkens väska och så ska vi ha med oss varandra också. 
Vi parkerar bilen mitt emellan lägenhet och lekpark. Vilket gärna blir att vi vill åt olika håll. 😅
Som en fullpackad åsna tar jag mig sakta framåt. Det är liksom som en vulkan, det bubblar och man väntar bara på att något ska sippra ut, i detta fall tappa något.

Just den här måndagen så stod det tre vuxna personer inne på gården. De tittar på mig hela vägen. Men INGEN hjälpte till. Inte ens frågade om jag ville ha en hjälpande hand. Och stolt som man är kånkar jag vidare. Men på riktigt, jag hade hjälpt till alla dagar i veckan. Oavsett om det är en mamma, en pappa, en äldre eller vad som helst. Jag hade hjälpt till! 😖
Det hör väl till allmänt hyfs att faktiskt räcka fram en hjälpande hand?!

Hoppas på bättre handling nästa måndag! 😃


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar