måndag 2 juni 2014

Morgontjej

04.50 piper klockan. Om den ens piper. För oftast slår jag av innan första tonen. Påklädd och klar 04.52. Snooz, vad är det? 

Och så kommer jag till jobbet. Gubbarna är lite hånfulla "är du trött nu, när du lär gå upp så tidigt?" Nej svarar jag. Jag trivs med förmiddag. Gubbarna verkar missnöjda med mitt svar. För visst vore det bra mycket roligare om den där lilla tjejen var trött som en gnu. 
Och självklart, jag känner samma sak mot de som är morgontrötta ;)

Dagen passerar och lika pigg är jag. Cykla till Ica, hämta ut paket. Plocka ur diskmaskinen. Tvätta och hänga den. Sola. Göra ordning maten till fem när Jens kommer hem. 

Och sen. Sen slutar min dag. Efter maten där vid fem. Då får jag en riktig trött-slägga mot mig och ögonen blir så små, så små. 
Men jag får inte somna. Det blir en lång och segdragen kamp. Ibland vinner sömnen. Ibland vinner jag. 
Och idag var det min tur ;) 

Paketet på Ica förresten.
Ett par Oakley. 
Vad gör man inte för att matcha cykeln? ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar