onsdag 5 november 2014

Den där j******kla kepsen

På mitt jobb är det keps som gäller. Hur oskön den än är, hur mycket den än kliar och hur mycket den än fastnar. Det bara är så kepsen ska vara på.
Hygienzoner. Och absolut. Det känns ju fräscht osv eftersom vi jobbar med förpackningar. 

Men den fastnar överallt i maskinerna, den har noll passform och den fina tjejen jag i vanliga fall är gömmer sig under en skärm! ;) 

Den här tävlingen jag har dragit igång gubbarna i. Stora Enso-challenge. Jag är ju liksom coach i mitt lag. Som ni säkert förstår av namnet Carro's hjältar. Som coach ska man peppa. Och jag använder varenda tillfälle jag får att peppa mina hjältar. Jag utmanar dom mot varandra, jag frestar med godsaker och jag uppmuntrar dom för varje steg de tagit! 

Idag satt jag mitt i ett coach-moment och kom på en så bra idé. 
Varje vecka lottas det ut priser till ett lag, priser som består av kläder från skidlandslaget inför VM i Falun. 
Och för att få dom att känna sig mer som ett lag så säger jag;
"Men tänk vad kul om vi vann! Tänk om vi vann en varsin mössa så att vi alla ser likadana ut. Så att alla vet att vi hör ihop!"

Samtliga lagmedlemmar skrattar åt sin coach och frågar om det inte räcker med kepsen?! Och om jag ville kunde vi börja använda dessa utanför fabriksväggarna.... Ha ha ha ha ha, jättekul! Men okej, jag smålog lite ;) 
Den där jäääääääkla kepsen!!!......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar