torsdag 13 november 2014

Oväntat besök

Självklart har vi Gevalia hemma. Ifall vi får oväntat besök! 
Då tänker jag främst på mor och far. 
Igår och idag har det bott tre andra individer här i trädgården. 
En sleepover på deras villkor.
Jag vågade knappt gå i och ur bilen. 
Mamma älg är ganska stor faktiskt. Och kiddo1 och kiddo2 var inte så små de heller för den delen.
Jag kände mig inte så stursk när jag gick från bilen till dörren med mamma älg tjugo meter bort.
Och där står jag med nyckelknippan beredd i näven.  För visst skulle det märkas på mamma älg om jag använde det som vapen?! 

I den andra näven hade jag motorvärmarsladden. Hade jag varit same och kunnat de här med lasso, ja då kanske jag hade känt mig trygg. Men nu är jag ju inte det. Så jag tog mina gamla orienteringsben och skuttade in med långa kliv. Älgkliv faktiskt. Väldigt likt en älg. 
Men självklart snäppet snabbare ... ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar