söndag 30 augusti 2015

Helg

Den här helgen gick så snabbt så jag vet inte vad. Det bara blinkade till så var den över. 
Helgerna bör vara längre så att man inser att det faktiskt är helg innan det är måndag igen. 

Traditioner är ju till för att följas så även i år gick vi på Snowstorm i parken. Sju grader visade termometern när vi kom hem! Precis som det ska vara såhär på sensommaren ;) deras tre bra låtar var i vanlig ordning bra. Och deras lite sämre låtar var även dom sig lik! Så, så var de med det :) trevligt att träffa massa arbetskamrater utan keps och varselkläder. Knepigt att de aldrig känner igen mig med utsläppt hår. What's the deal liksom?! 

Idag blev vi inbjudna på lunch hos svärisarna. Pad thai på murrikka och jag längtade mer till Thailand än någonsin. 
Det var så trivsamt att vi stannade så länge att vi hann bli hungriga och fick åka hem och äta :) och då var de inte för att vi fick lite mat, utan för att klockan rann iväg! 

Imorgon börjar jag på mitt nya skiftlag. Nya arbetskamrater och nytt schema. Får se hur det går, vändskiftet är för mig en skräckupplevelse. Men det måste ju gå, så nu får jag bita ihop ;) 

Och just ja, jag har även plockat massa kantareller. Behövde inte offra mig för getingarna den här gången! 
Sen har jag tagit premiärturen i baklastaren. Jag är nog en naturbegåvning skulle jag säga själv! Tippa skopan, höja och sänka skopan. Köra några varv i rondellen. Backa och greja! Lite som gräsklipparen, men liiiite större, och bullrigare! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar