torsdag 27 augusti 2015

Tuff

Här är det ungefär lika glest mellan inläggen som de är mellan träden på en tallhed. Men den som väntar på något gott... ;) 

Det är lite tufft just nu med olika saker, orättvisor som inte borde få vara.
Det som är bra med det är att jag har blivit en sån där tjej som står upp för mig själv. Jag tar inte skit på samma vis som jag gjorde för två år sedan. Jag gör min röst hörd och står på mig. Att det sen inte leder någonstans överhuvudtaget är en annan sak, men jag tar i varje fall inte bara emot. 

Det är den där finafina slipsen som förstör så mycket. Rädslan att bli av med den. Men det är inte rätt att sätta sig mot mig för att behålla den. För den här fröken är inte särskilt rädd för att ta ton mot någon finslips, hur högt upp i garderoben de än ligger! 

Annars har den här veckan varit en kanonvecka. Tisdag var det visserligen ett tråkigt möte men det har jag lagt bakom mig nu. Vi fick även asfalt NÄSTAN hela vägen hem till oss. Nu är det bara grusväg några hundra meter :)
Idag var vi i stan och tittade lite, fick sms om vår fåtölj på Mio som hade kommit. 
Så nu är mysrummet på gång, hur många har ett mysrum liksom? ;) 

Imorgon ska jag på intervju. För mig är själva intervjun en vinst i sig! Jag ska vara mig själv och visa mitt fantastiska jag :)
På kvällen ska Jens ha kalas här hemma då han fyllde år förra veckan men tyvärr jobbade då! :) 
Och sen ÄNTLIGEN är det helg! Och efter helgen börjar jag med femskift, en utmaning i sig det! :) 

Förresten, leendet man får när mormor knåpat ihop ett sms med nya telefonen, inklusive smileys! Då ler jag med hela mitt hjärta! :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar