fredag 21 augusti 2015

Silverpilen

För två veckor sedan tog vi silverpilen och styrde kosan mot Stockholm. 
Silverpilen är nog inte direkt gjord för E18 i 120.. Men det gick bra. Vi tog oss fram och svängde in på en bilaffär vid Djursholm/Danderyd. De ville naturligtvis ha bilen eftersom det just var en Silverpil. 

På hemvägen åkte vi istället BMW X1. Vi lär ju ha fyrhjulsdrift nu när vi bor på landet som ni säkert förstår ;)
En fantastisk röd pärla! 

Jag är ju inte den som kör när vi kommer till storstäder. Jag sitter gärna bredvid och läser på skyltarna! 
Min morbror ringde idag. Frågade om Jens var intresserad av en biljett till Metallica. Ooops, Jens har eftermiddag+vändskift. Men då kanske fröken Jansson skulle kunna bli en rockbrud för en kväll och sen berätta för Jens hur högt de spelade. 
Eller oj, ursäkta skrev jag verkligen högt? Jag menar ju såklart, hur BRA de spelade. 

Så imorgon åker Jens till bruket och jag går på rock'n'roll i Göteborg. Ska bli en spännande tripp i nya bilen, utan Jens.
Men jag har ju gjort Götet en gång tidigare med en nyopererad Jens liggandes i baksätet, och jag krockade inte med någon spårvagn då, så varför skulle jag göra det nu? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar