måndag 10 augusti 2015

Stövlar

Idag så gav vi oss ut på hemligt ställe och plockade kantareller. Drog på oss storstövlar och hatt. För de måste man ha när man plockar svamp. 
Jens gick först och jag efter. Och plötsligt surrade det överallt, där stod jag mitt i ett getingbo. De kröp ner i stövlarna och var inte alls speciellt snälla mot mig. 
Så där stod jag, skrikandes "getingbo, getingbo..." grinade och var totalt panikslagen. Sprang ut ur skogen med stövlar som kändes som att de va fulla med getingar. 

Väl uppe på vägen, som inte alls var långt iväg, slet jag av mig stövlarna och grinade så som man gör efter en jordgetingattack. Nu hade jag tur och fick bara tre stick. Mina livs första getingstick dessutom. Lika bra att ta några stick för några år framöver ;)

Kul att plocka svamp osv ;) vi som inte ens gillar svamp utan plockade åt våra föräldrar. Så jag hoppas ni njuter ordentligt av dom, för jag slet ont i ett förbannat getingbo ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar