tisdag 23 februari 2016

Längesen

Det var längesen jag skrev någonting här. All fokus har legat på Majken och på att jag ska bli frisk. 
Det är snart en månad sedan hon kom och jag är nu inne på min tredje antibiotikakur. Jag hoppas med allt jag är värd att detta är de sista dagarna jag äter det. Annars vet jag inte vad jag gör.

Livet som mamma då? 
Det har inte riktigt börjat bra. Med allt runtomkring. Men jag och Majken, vi klickade direkt. Jag jobbar på att vara den allra bästa mamman åt henne. Och som hon växer, så verkar det inte gå någon större nöd på henne :)
Hon sover bra på nätterna, vaknar tre gånger för lite nattmål och blöjbyte. Sen sover vi igen :) 
Så de negativa som sa "nu får ni inte sova på många år.." de visste inte vad de talade om. 

Annars är hon världens finaste bebis. Som alla mammor säger om sina barn. Jag skulle vilja visa upp henne för hela världen. Men hon är för fin för det så jag visar bara upp henne för dom som bryr sig :) vi kom tidigt överens om att Majken inte ska bli något Facebook-barn, vars bajs-konstisens är känt över hela vänskapskretsen. Inget barn som har en kamera riktad mot sig för att få en perfekt bild att dela med alla man känner och inte känner. Och hon ska slippa bli någon som ska ut på internet för att få Likes.

Vi vet hur mycket vi tycker om henne och det räcker för oss. Och de närmast sörjande går det inte att ta miste på :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar