måndag 29 augusti 2016

Checkar ut

Vi har haft tre SÅ bra nätter. Och hann lagom jubla innan det vände. Natten som var grät jag av förtvivlan. Naturligtvis var inte Jens hemma. Jag var ensam och svintrött. Majken ville inte sova. Hon var vaken mellan halv tolv och halv tre...... Eller vaken och vaken, hon kunde sova på mig. Men vaknade direkt som jag flyttade på henne. Slutligen somnade hon i sin egen säng. Och jag tänkte att nu får jag sova till morgonen. 

Pyttsan. Halv fem drog hon igång igen. Men somnade väl om hyfsat fort, i min säng. Så vi sov så. Tillsammans. Fram till åtta. Det är tur för henne att hon är så fruktansvärt söt många gånger! ;) men inatt var hon sådär billig haha! 

Om ni tar den natten och plussar den med ett kiropraktorbesök. Knäcka nacke och skalle. Då förstår ni att jag varit lagom mosig på eftermiddagen. 
Jens jobbade och Majken var världens goaste lilla tös. Hon roade sig med speglarna i sovrummet väldigt länge. Och en kork. Korken är liksom hennes bästa vän! :) 
Så hon bara mös runt när mamman var sådär kass i huvudet. 
Sen blev det nattning. I en och en halvtimme. Det brukar ta tjugo minuter.. Jag gick in med henne 18.50 och kom ut lagom till solnedgången.. 

Nu tar jag och checkar ut från denna dag och hoppas på ett bättre mående imorn! :) justja, inatt är Jens hemma. Ni kan ju gissa vem som får ta nattpasset inatt? :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar