onsdag 24 augusti 2016

Sommaren är tillbaka

Och så är även jag ;) 
Jag har haft ett uppehåll. Ett välförtjänt sådant! ;) 
Men nu är jag back in business. Tror ju att i alla fall mamma går in och tittar efter nya inlägg varenda dag! 
Och nu kommer ett! :) 

Det har gått lång tid sen sist. Det blev lite mycket där ett tag med allt. Och man måste tyvärr prioritera. Det var 100% Majken dagtid. Ibland även nattetid. Och så målade vi huset. Semestrade. Tog hand om gården. Jens cyklade. Det blev helt enkelt för mycket.

Nu är huset så gott som färdigt. Vi har en liten (jobbig) snutt kvar på altan. Resten av färgen är på plats. Cykelvasan är över. Semestern är över. Och vi faller tillbaka i våra rutiner. Rutiner som jag gillar :) 

Majken har börjat krypa. Idag var första gången som hon kröp från ett rum till ett annat. Jag gick på toa och plötsligt hörde jag hur hon krafsade på dörren. 
Hon har även fått en tand. En liten, liten tandrackare. Hon sitter stabilt och börjar lite smått få till finmotoriken. Det är inte hela handen längre utan hon börjar förstå att fingrarna faktiskt är till för att plocka upp små saker! 
Hon har även flyttat ut från vårt rum, i hopp om bättre nätter :) 
Mat äter hon också, lunch, middag och så gröt på kvällen. Och det är inte någon Lill-Carro på den fronten, för allt går ner och det bara gapas efter mer ;) haha! 

Det var det om Majken. Om mig då? Jag har börjat cykla lite igen. Lite lagom. Lagom långt och lagom fort! Livrädd för att det ska bli tråkigt igen :) 
Önskar även att höfter/bäcken skulle bli sig själv igen så jag kanske kan springa lite till hösten, men de ser mörkt ut :) 

Vi hörs då, alla läsare som finns kvar haha ;)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar