tisdag 30 augusti 2016

Framförhållning

Det här med att vara ute i god tid. Och inte behöva stressa. Det är lite så jag jobbar! ;) 
Inte nog med att vi bytte fönster så att det är treglas-fönster i hela huset. 
Nu har vi även bunkrat upp med ved! 
Tre kubik fick vi hemkört och idag blev vi klara med att få in det i vedboden. Det gäller att passa på när Majken sover middag! :) 

Jag gjorde även ordning en ritning, som Jens med mycket om och men lyckades läsa av.. Så han kapade upp virke i de måtten jag skulle ha. Sedan plockade jag fram den älskade Ryobin och började skruva. Jisses vad de gick! 
Penseln åkte fram den med.. (Som att jag inte målat nog denna sommar?) 
Och till slut hade vi en, vad ska man kalla det, vedhylla?! 

Den duger i krig och vi är laddade för vintern... ;) 
Haha, jag vet att det bara är augusti. Men jag bär hellre ved i värme än att göra det i höstregn och snålblåst! ;) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar