torsdag 25 augusti 2016

Haha på riktigt?!

Jens slutar 13.48. Då kan han stämpla ut. Läkaren hörde sig för om jag kunde vara på plats 14.30. Absolut, inga problem, sa jag!
Jag har ju BMW. Det sa jag inte högt. Men jag tänkte ;) 

Jens kom hem 14.00. 
14.04 satte jag mig bakom ratten och började brumma mot stan. Först svänger jag åt fel håll. Skivedsleden när man har bråttom är liksom ingen hit.. 
Något som heller inte är någon vidare hit är att hamna bakom en övningskörare. En som körde i 60... Och köra om på skivedsleden när alla kommer från sina jobb är omöjligt. Jag kom slutligen förbi och brassade på ordentligt. Alltså på riktigt, väldigt ordentligt. Klockan var 14.19 när jag körde över Skårebron. 
Jag kunde hålla riktigt bra fart ganska så länge. Tills jag kom ikapp en bil på 50-vägen genom Råtorp. 
En bil, sa jag verkligen det? Det var inte bara en vanlig bil. För den hade jag kanske smugit om. Det var farbror blå.
Och jag gissar att det inte hade vart helt okej att brassa om en poliskonstapel på en 50-väg :) 

Tacka gudarna för att jag har en specialparlering så jag slipper de där parkeringslapparna! Klockan 14.27 sprang jag uppför trappan. Och 14.28 satte jag mig i väntrummet! 

Jag hann ju knappt ens bli svettig haha ;) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar