torsdag 22 september 2016

Felvridet

När Jens har sina fyra lediga dagar brukar jag alltid ta ikapp allt som jag liksom inte riktigt hunnit med under de där jobbdagarna. 
Visst hinner jag väl, men jag gör det hellre i lugn och ro än att springa fram och tillbaka mellan Majken och saken jag håller på med. 

Den här ledigheten har vi ju varit krassliga. Så jag har skjutit upp det. 
Idag blev det istället full fart. Tvättat tre maskiner, plockat upp ren tvätt, vart till stan och köpt bilstol och småbuttar. 
Sen ställde jag mig och gjorde äppelmos på våra otroligt goda äpplen! :) 
Så imponerad att man inte behöver ha i något socker! Kalasgott ändå! 

Det är ju inte att bara blinka med ögat så är det klart, utan det tar ju sin tid. Skönt då att faktiskt få greja i lugn och ro. 
Blev en del buttar, men jag känner redan nu hur mycket jag kommer snåla haha! :p
Har alltid tyckt att mamma vart lite småsnål med just äppelmos, och GUD vad jag förstår henne nu haha ;)!

Så dagen har varit väldigt effektiv, vi hann med en promenad också, hela familjen. :) mysigt! 

Nu ska jag ta och försöka sova! Jens kommer väl snart hem från första hockeyträningen. Lika glad som ett barn på julafton. Lika fina träningstider som vanligt! :) det är helt sinnessjukt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar