tisdag 6 september 2016

Stolt

Jag har hittills varit den där mamman som köper burkmat på Ica. Åsikter på det? Nejtack, det behövs inte. Jag har redan fått höra tillräckligt ;) 
För oss har det varit kanon, och är fortfarande. Så får alla andra göra precis som dom vill! :) 

Men nu har jag två gånger provat att göra ordning hemmagjord mat till lilla fröken.
Och OM det har gått hem?? 
Första gången gjorde jag något som absolut inte står med i kokboken från BVC. Nämligen korv med mos. 
Kokade mos och morötter och mixade sedan ihop med en grillkorv. Majken var nöjd och då är även jag nöjd! :) korv med mos är ju liksom husmanskost. 

Igår mixade jag ihop rödspätta och potatis. Men lite ärtor och morötter. Och det gick minsann också hem. Roligt att äta samma. Även fast det är lite olika form och konsistens ;) 
Och jag är stolt över mig själv som lyckades! Det blir ungefär sex-sju burkar på ett kok, de är ju superskönt! :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar