torsdag 7 juni 2012

Big fail

Idag har jag jobbat.
Det gick bra. Jag såg varenda låda. Jag fick köra en ny bil som bara hade gått 3000 mil. "Min" riktiga postbil har gått 67000 mil. Det var riktigt lyxigt faktiskt! Kul att få ett sånt förtroende, trots allt :)

När jag kom hem så svirade jag om från postuniform till "stadsklädsel". Vi skulle åka in och hämta lite euro inför imorgon. Tyvärr verkade all euro vara slut i Karlstad. Alla kanske ska resa nu när skatteåterbäringen är här?!

När vi sedan kom hem från stan så började jag packa. La i passen. Målade naglarna. Filade dom tillochmed?! Jag har packat all solkräm och after sum. Jag har strukit alla kläder som ska med. Ja, jag har gjort allt som man ska göra inför en utlandsresa. Jag hade tillochmed googlat mig fram till väskmåtten. Har ju min nya väska från Haglöfs som jag bara älskar! Den hade perfekta mått och allt var frid och fröjd!

Då släpper Jens en bomb över mig om att måtten inte stämmer. Jag hade råkat hitta mått som gällde 2009! Min väska var nu istället två centimeter för stor! TVÅ CENTIMETER! Och ja, de är rånoga på de där!! Så här står jag, med världens bästa packning, utan väska!
Som ni vet åker vi imorgon, så jag har några timmar på mig att ragga väska!

Väskan löser sig nog. Den viktigaste tanken i mitt huvud är just nu; jag kan flyga, jag är inte rädd!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar