fredag 7 februari 2014

En bra fredag.

Den här dagen har varit i en dimma. Men allt som hänt genom dimman har varit bra! 
Klev ur arbetsskorna klockan tio i sex imorse. Dunkade Avicii i bilen till min egen förvåning. Alla medel är tillåtna för att hålla sig vaken! Och samtidigt vill jag hålla mig så sömnig som möjligt för kommande dvala! :)

Klockan ringde 11.30 och då jag intog frukost 4.00 imorse så startade jag dagen med pannkaka. Fin början på dagen liksom! :) sladdade ner till stan och Haga för att gå på dagrehab. Vet inte vad som hänt med min remiss. Men vem är jag att klaga när det bara tog två år efter hjärnskakningen?! :) 

Fick träffa två supergulliga tjejer som faktiskt förstod vad jag har gått/går igenom. Det var riktigt skönt! Och det kommer bli mer träffar där för mer hjälp. Om det blir om två år återstår att se hehe ;) 

Efter detta blev det ett traditionsbesök på Värmlands bästa godisaffär. Vad vore en helg utan det? :)
Därefter väntade Bergvik då mitt presentkort sedan födelsedagen skrek på att bli använt. Och jag är inte den som är den ;) 

Styrde stegen in på Mansion och tittade på den där ljusstaken men snålade ur. Det fick bli en annan, minst lika fin, som nu pryder upp sovrummet!
Därinne träffade vi även Jens farmor och farfar. Och dimmig som jag var så såg jag ingenting, bara vimsade runt. 

När jag väl såg dom så visade det sig att de var där för att köpa förlovningspresent till oss. Så himla gulliga!! Gett sig ut i regn/snö och rusk för vår skull :)
Vi fick presenten direkt i butiken. Fast inslagen då, snabba puckar haha ;)
Och jag blev så himla glad! Hardangerbestikk som jag är så förälskad i, en tårtspade! Och vi som inte har någon, mer än den "vi" snott från Yva då ;) (hoppas du inte saknat den haha;). )

Gud vad mycket jag skriver idag. Men ska sluta nu. Rätt trött ändå, blev ju inte alltför mycket sömn imorse :)

1 kommentar:

  1. Ha, ha, ha som jag letat efter tårtspaden :D . Jag har dessutom tittat förvånat på er tårtspade när vi varit hos er och tänkt. "Jaha, där ser man de har kvar sin de, men jag har slarvat bort min jag". Åh va jag är lättlurad. / svm

    SvaraRadera