onsdag 5 februari 2014

Tröttmössa

Gud vilken tröttmössa jag är den här veckan. Antingen är jag på bruket eller så ligger jag i sängen alternativt på soffan. 
Jens frågade mig förut om jag ville med och träna. Det finns inget i världen som jag vill mindre just nu. 

Vill bara sova och ladda om inför ännu en natt. Jag är ingen nattjobbare. Absolut inte. Jag gillar mer att gå upp på morgonen och börja tidigt. Det är mer lindrigt. 

De där sega morgontimmarna dödar mig. Och ändå gick tisdagsnatten betydligt bättre än första natten. 
Men vem är jag att klaga? Det är två nätter kvar och sen tar jag helg! :) 
Och det finns inget skönare än när det andra skiftlaget börjar droppa in, sisådär 5.20 på morgonen. Och att veta att "nu får jag snart gå hem..." 

Hoppa i mjukisbyxorna, fleecetröjan och sätta sig i bilen och åka hem till en redan varm säng! 
Men jag längtar dock tills jag kan cykla. Lite varmare och lite mindre halt så drar jag ut cykeln sen!

1 kommentar:

  1. SnyggCarro! Gött om inte huvudet ger upp på nattjobbet och det bara är helt vanlig (om än skitjobbig) trötthet / svm

    SvaraRadera