torsdag 17 mars 2016

Plötsligt händer det

Majkens första vecka här i livet fanns det noll rutiner. Hon sov mest hela tiden. Hur som helst bara. Men när vi kom hem från sjukhuset andra gången så började vi att natta henne klockan nio och hon somnade gott vid halv tio. Ungefär. 
Det har fungerat klockrent för oss, hon vaknar på nätterna, äter, får torr blöja och så läggs hon ner i vaggan och sover vidare :)

I början vaknade hon varannan timme natten igenom. För några veckor sedan var det 00, 03 och 06. 
Och nu senaste tiden har det varit 01 och 04 vareviga natt. Jag har tillochmed vaknat innan henne och legat och väntat, för det har verkligen varit SAMMA tider.
 
Igår var jag tvärtrött. Så trött så jag bara önskade mig en hel natts sömn. Och tamigtusan, Majken sover till TRE!!! Vilken underbar natt. Vaknade sedan 06.30 och jag var såå utvilad så jag vaknade upp med ett leende, beredd på dagens bravader. Då gör hon mig mer lycklig och sover från 7 till 9.30. Skolboksexempel, precis när jag behövde det ;)

Sen ska jag väl tillägga att jag alla nätter i veckan hellre vaknar och ger vår dotter mat och trygghet än att vakna som gravid och gå upp och kissa nattens alla timmar! Detta är en miljon gånger mysigare, oavsett om jag är lika trött :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar