måndag 21 mars 2016

Vikthets

När jag var gravid så fick jag en chock första gången jag stod på vågen hos barnmorskan. Baaam +14 kg. Och då hade jag fortfarande mina egna kläder. Jag skulle själv ha gissat på +5 kg. Max!
Där och då fick jag ångest. MÅSTE ner till mina 55 kg. I alla fall innan sommaren. Hur ska jag kunna visa mig i bikini i sommar om jag inte är smal och nätt? 

Sista besöket hos barnmorskan var 21 januari. Då låg jag på 18-19 kg extra. En vecka senare var det garanterat 20 kg. 

Idag. Två månader senare har jag mina egna kläder igen. Jens får behålla sina ;) 
Jag stänger mina jeans som vanligt och har inga problem att nå ner till mina skosnören. Första gången jag stod på vågen efteråt var jag nere i 64 kg. Och efter det har jag vägt mig en gång. 62 kg. Nu har jag struntat blankt i vågen. Jag mår bra, jag är ohyggligt vacker och kroppen ser nästan precis ut som innan! 
Jag är fin med något kilo "extra". Det gör mig bara gott! 
Har inte ett dugg ångest över att jag inte väger mina 55 kg. Jag vet inte ens vad jag väger. Men jag är fin! Min enda önskan är att jag ska bygga upp mina muskler igen. Inte för att någon ska hylla mig. Utan för att jag ska bli stark igen och må BRA! 
Stolt över mig själv, kan gott klappa mig själv på axeln och säga "du tänker helt rätt kring vikten Caroline! Grymt tjejen!!" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar