onsdag 15 juni 2016

Bilar

Jag och Jens har lite smått tittat på att byta bil. BMWen är en jättebra bil, MEN den är lite liten i baksätet + skuff! Annars är jag supernöjd! 

Men nu då, nu tittar vi på bil. Vi är överens om märket. Den ska komma från Tyskland. Och då menar jag naturligtvis inte en Opel. Audi, BMW eller Volkswagen är mer vad vi söker. Och så kom vi till det där med att våra önskemål skiljer sig väldigt. 

Jag har ju till exempel råkat säga; Kommer du ihåg när du hade din den där gröna BMWen Jens? 
Nej? svarade han.
Den var blå, lade han till. 

Det där med mig och bilfärger går inte ihop. Så för mig kan den vara vit, svart eller röd eller vad sjutton som helst :) jag blir nöjd! 
Här är min lista på viktiga saker; 
Stolsvärme bak (då jag alltid sitter bak)
Motorvärmare
Mugghållare
Värme i framrutan
Skinnsäten

Jens lista;
Körglädje
Driftsäker (fråga mig inte?!) 
Snygga lysen
Mer hästkrafter än vad jag har behov av
Ingen gubb-bil
Bra färg 

Så ni hör ju, vi kompletterar varann bra. Möts vi bara på mitten så får vi ju alla bra finesser ;) och automat är givet! 
Så nu blir det blocket istället för Facebook. Vilket byte va ;)

Förresten så sökte jag upp min silverpil och skulle söka vad den kostade i nuläget. Men den fanns inte?? Menas det då att den är skrot? Min älskade, första lilla tjejbil! Vem kör skrot av den. Stockholmare.......... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar