måndag 6 juni 2016

Långhelg

Det är måndag och de flesta är lediga, även Jens! Imorgon är det tisdag och de flesta börjar jobba, men inte Jens ;) 
Jag älskar när hans ledigheter infaller med helgen, för då är han alltid ledig två dagar extra och det känns som riktig långhelg! :) 

Vad har vi hittat på då? 
Vi har grejat i trädgården. Klippt gräset. Gjort fint vid rhododendrona, som för övrigt är typ världens svåraste ord att säga. Jag drar mig för att prata om dessa buskar för att det alltid blir rododododdodo. Ungefär så ;)
Jag började även rensa ogräs, men jag gav upp. Det är liksom mer gräs än sten känns de som.. Evighetsgöra. 
Sen har jag planterat ut sommarens växter. Två dahlior, en tomatplanta och två thujor. Sen räcker det ;) 
Den ena dahlian ser redan halvt vissen ut. Mormor, gillar inte dahlior för mycket sol????

Vi åkte också och införskaffade oss en cykelkärra. Och inte vilken cykelkärransom helst, utan kärrornas Rolls Royce. En Thule. Superfin! Tror aldrig jag sett en människa åka så högtidligt i ett fordon som Majken gör i sin Thule. Hon ser ut som en liten prinsessa högt upp på sin tron! :) 

Idag var vi upp till Mölnbacka och gick tipspromenad med min vän Sven och hans bästa vän Nalle. Jag önskar att jag tagit en bild på typ världens finaste hund men jag glömde bort :( både jag och Jens vann pris, tror det var för att vi skulle komma tillbaka nästa år. Och det tror jag bannemig att vi kommer göra ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar