onsdag 8 juni 2016

Onsdag

• Vi har redan cyklat fem mil med cykelkärran. Vad ska jag säga? Det trodde jag ALDRIG skulle ske för ungefär fyra månader sedan. Majken stortrivs/sover och allt går bra! 

• Jens har börjat jobba igen, men snart åker vi tjejer på semester så det gör inte så mycket! 

• Idag har jag skurit rabarber i en hel oändlighet. Jag tänkte att det inte var så många stjälkar när jag plockade dom. Det tog sammanlagt 2,5 timme innan de var inne i frysen. Men det resulterade i sju påsar, varav en åkte rätt in i ugnen! :) 

• Majken har lite smått börjat greppa efter saker lite mer medvetet! Riktigt kul att se hennes koncentration! :)

• Jag är ständigt hungrig. Alltså verkligen ständigt! Trodde det skulle försvinna när Majken kom. Men det är nästan värre nu. Det gäller att alltid ligga ett steg före hungern. Försöka går ju i alla fall haha! ;)

• Det vi grejade med rhododendrona blev riktigt bra. Den ena är klar och den andra är som den var. Kanske inte så snyggt att det är olika men det är kul att se skillnaden ;) 

OBS! Ser ni vems monsterfötter det är som sticker fram?! ;)


1 kommentar: