söndag 26 juni 2016

Tävlingsmänniska

Haha, jag skulle verkligen behöva släppa alla mina tävlingstankar. Jag tävlar jämt. Det går liksom inte att jag bara ska göra plankan ensam till exempel. Jens måste också ner på golvet. Och så tävlar vi. 
Och förlorar jag så är jag lite halvsur ett tag. Vinner jag så kan jag inte hålla tyst om det ;) 

Vi är ju väldigt noga med de där med Majkens rutiner inför natten. Klockan 20.00 är det läggdags. Så midsommarkvällen spenderades på altan med en varsin skål med Ahlgrens bilar och lite cider. 
"Vi spelar poker" tyckte jag! 
Chicago. Och så började vi. Jens gav mig pennan och jag skrev poäng efter poäng.. Köpstopp vid 45 sa vi. Först till 52 vinner. 

Sen säger Jens ; 
"Men du, har inte du väldigt mycket poäng nu?" 
Då var jag så inriktad på att vinna så jag glömde bort att faktiskt räkna poängen!
"Ojdå, jo jag har 65...." 
Så vi spelade Chicago till 72 istället! ;) 
Det är ju bara midsommar en gång per år, och är det någongång man ska vara lite wild&crazy så är de väl då! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar