tisdag 18 oktober 2016

17° och blåst

Jag har aldrig i mitt liv sett vågor som dessa, det är helt otroligt. De bara slår upp över kanter och pirar. Och har man otur får man sig en rejäl kalldusch. Det blåser och har även regnat. Men inte gråter vi för det! :) 

Imorse tog vi bussen in till Hersonissos. Alltså på riktigt, det var det mest stressiga moment jag vart med om. Trycka in folk och innan man ens hunnit hitta plats var vi på väg. Balansen har ALDRIG varit så bra som när Majken satt på höften :) vi hann precis betala biljetten sen var vi framme, ut kastades vår vagn och biljett-tjejen stressade ut oss. 
Men själva bussfärden gick lugnt och fint, det var ju inte Thai-fart direkt :) 

Vi strosade runt där i byn, Majken somnade och vi satte oss och åt vid havet. Vi hittade som vanligt mycket krafs som jag för stunden tycker är jätteviktigt. MEN jag höll pengarna i fickan hela dagen ;) duktig tjej! 

Bussresan tillbaka var exakt lika hektisk, men balansen var lika god nu med. Vi är ett radarpar i balans, jag och Majky :) 
Vi gick väl runt och tittade lite här vid havet, gungade och frös halvt ihjäl. 
Jag var aldrig så förutseende så jag packade ner fleecetröjorna! :) 

Ikväll vid maten så blev det kaos. Vi har fått in en bra strategi. "Du gör gröt", "du hämtar mat nu så hämtar jag sen" osv..... 
men ikväll blev det bara kaos. Jag slängde i mig maten medan Jens gick ut och gav gröt vid en palm, som tydligen hade spännande blad att titta på :)

När jag väl fått i mig maten och vi skulle låta Jens äta, så skulle vi tjejer ta "genvägen". På riktigt, det var en stor fail. Kom jag på halvvägs. Majken gnäller och jag har TVÅ trappor framför mig. 
Senvägen är utan trappor, men mycket längre ;) 

Första trappan kom det en annan mamma till undsättning och jag tackade med den mest tacksamma röst jag har :) 
Den andra trappan mötte jag en tjej och en kille nedanför. De bara gick förbi. Och ni må tro att jag önskade dom en otrevlig kväll i huvudet. Men då hör jag tjejen säga till killen att hjälpa mig! 
Han vänder om och lyfter upp vagnen tillsammans med mig :) 

Snacka om att genvägen faktiskt blev genväg :) tacka Gud för det! 
Nu sover skruttan, hoppas hon gör de länge! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar