torsdag 6 oktober 2016

Listor, listor....

Hahah när jag skriver så sällan som jag gör så är de nästan lättare att göra det i punktform. Då kan jag rada upp alla megaintressanta nyheter/tankar utan att det blir kaos skrivmässigt! :) 

* jag har börjat på yoga nere på Färjestad. Måndagar är jag alltså bara vanliga Carro. Ingen Majken på höften. Utan bara jag! :) 
De säger att man bara ska tänka på sig själv och andas i sin takt. Det är lite luddig "sport", jag vet.
Men herregud. Vissa människor andas för hela gruppen och hade det vart ett sovrum hade jag gett böter för snarkning. Så illa är det :) 

*Konstigt att det var så okej att säga till mig hur tjock jag var som gravid. Haha att folk ens sa det? Men nu när jag är normal igen så är det ingen som lägger märke till det och kommenterar åt det hållet istället? 
Så det är alltså mer okej att säga "vad tjock du är Carro!" än att säga "vad smal du är Carro!" 
Frågor på det? :)

*Höstvädret som är. Alltså på riktigt, det är svårt att hitta ord för det! Friska dagar och solsken. När hösten är såhär så får det gärna vara så jämt :) 

*Babyrytmiken går som smort. Idag fick Majken, efter sin 0-12 månadersgrupp, hoppa med ettåringarna haha! 
Det var mer bus där, men färre småbebisar att nypa i näsan och "klappa fint" på ;) summan av det blev att jag fick det lite lugnare haha ;)

*Om en vecka ligger vi just nu på hotellrummet på Kreta. Majken ska göra massa saker för första gången. Flyga, åka buss och bada i havet. 
All-inclusive har vi bokat. Det får Majken ut så mycket av, hon som har packat med en årsförbrukning burkmat haha! 
Akta er för frukten, sa farmor, ni kommer bli magsjuka. Haha! 

*Majken har börjat släppa taget när hon står upp. Tills hon minns att hon står helt av sig själv. Då trillar hon. 
Hon vet vart lampan är när man frågar och hon älskar banan mixat med apelsin.
Hon river ner allt som hon når och hon är väldigt förtjust i Datsyuk. 
Datsyuk sitter mest gömd under borden, tills Majken gått och lagt sig. Då kommer han fram ;) 

Nu har jag summerat lite av livet i bokstavsform. Bra jobbat Carro! Du är jättefin nu efter din graviditet! 
Säger ingen annan det, så får jag väl göra det själv ;) haha! 
En annan sak då. Brynäs vann ikväll. Jag vänjer mig gärna vid det! Good job! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar