torsdag 4 maj 2017

Årets avslöjande

Jag och Majken var i lekparken på förmiddagen. Med hem från lekparken följer det alltid typ en halv sandlåda och några kubik grus. Detta töms i hallen vid avklädning. 

Kan ju säga att det trillar mer från Majken än vad det gör från mig 🙈
Idag hade jag akutbråttom in för att springa in på toa. I all sin hast sopade jag under allt grus och sand under mattan, för att vi sedan inte skulle ha det på hela golvet. 

"Jag gör det sen" är aldrig aktuellt när man har barn. "Sen" kommer aldrig, det glöms oftast bort. 

Mamma kom över på lunch idag då hon har eftermiddagen i Norberg. När Majken träffar någon hon tycker om så ska hon oftast göra massa trix, helst alla på en gång. 
Idag visade hon att hon kunde lyfta på mattan. Mattan som var ett gömställe just idag! Och så säger hon lite oskyldigt "Ä 'dä" (=vad är det?)
Typ som att hon inte hade en aning om att det var hon, utan hon spelade helt oberörd och visade sin mormor så glatt 😂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar