tisdag 2 maj 2017

Sjukstuga

Idag gjorde Jens sin första arbetsdag. Jag kan väl nästan erkänna att jag varit lite, lite orolig över det där med att det blir en lång dag. Nu slutar han fyra, tidigare har han slutat två. 
Men ändå gått in med en väldigt positiv inställning. 👍🏼

Igårkväll kändes Majken lite varm, men det går väl över, tänkte vi. Imorse vaknade hon 6.20 och var totalt brännhet. 
Jens tog upp henne, bytte blöjan och sen fick hon lägga sig i stora sängen och mysa. Jens åt frukost och drog iväg till jobbet. Gröten blev katastrof, tre skedar sen var hon nöjd. Sen två skinkbitar. 
Det var dagens energirika frukost det.

På eftermiddagen somnade hon i min famn när jag pratade med BVC (de ringde och hälsade oss välkomna till Norberg) 😍
Majken har inte sovit i min famn sen oktober. Men idag var hon en slagen hjälte. Sov tio minuter sedan hade Iprenmannen hjälpt till och hon var som en ny liten tjej. 

Summan av detta är att dagen blev som den blev. Maten var inte klar när Jens kom hem, för då låg Majken i min famn. 
Vi fick rester och det gick bra det med. För Majkens del dög bara äpple och majs, men det gick ju också bra 😉

Varit inne hos henne nu ikväll och fått vagga henne i famnen. Stackarn är kokhet och snyftar så sorgset🤒😓
Hoppas på bättring.

Bästa idag; Majken träffade en kompis i lekparken den lilla stunden vi var där. En pojke född mars -16, perfekt!
Sämsta idag; Majkens sjuka 😖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar