tisdag 20 maj 2014

1/4

Den första av fyra nätter är gjord! De här nattveckorna är som ett stort livsprojekt för mig. Varenda minut är schemalagd. Och allt måste följas till punkt och pricka, annars blir allt bara fel. Stackars Jens tänker ni nu. Och ja, det tänker jag med. 
Men han är tålmodig, den där Jens! 

Idag vaknade jag elva och var tokig, det är ju inte den tiden jag ska vakna enligt mitt schema! Somnar om till två och allt är frid och fröjd! 
De enda sakerna jag gjort idag är att jag lagat mat, duschat och bytt sängkläder. 
Och visstja, hämtat posten, det är inte att förglömma! 

Inatt, klockan tre, så kraschade servern på jobbet. Och datorerna är en väldigt stor del av arbetet. Och ärligt talat, jag ville bara krascha jag med. Klockan tre på morgonen är inte den bästa tiden för en ofrivillig paus! Kvart i fyra var allt igång igen och jag var tröttare än någonsin! 

Men efter inatt så är det bara hälften kvar. Inne på andra halvlek så att säga! 
Jag kämpar vidare :) 

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att du har "den där Jens". :)

    SvaraRadera
  2. Du är stark som klarar det! Jens kan ju ändå sova hela nätterna och orka vara tålmodig på dagarna. /svm

    SvaraRadera