onsdag 21 maj 2014

2/4

Andra natten gjord! Jag är piggare nu än jag var efter första. Jag fick två fina påhejningar i bloggen. Jag har varit ute och cyklat trots att jag är alldeles groggy. Inte bara i huvudet, hela jag. 

Jag cyklade till Ulvsby och tillbaka. Mötte en cykelpendlande Jens. Lurade honom att jag var för trött för att möta honom och gjorde det ändå. Den minen är oslagbar. Hade pigga ben och cykeln är världsklass! 

Inatt pratade vi om att efter en jobbnatt så har man lika stor reaktionsförmåga i bilen som att man skulle haft 1.0 promille i blodet.  Jag vet inte om det stämmer eller inte. 
När jag stod och skulle skriva ordernummer på en rulle inatt så glömde jag helt och hållet bort hur en sexa såg ut. En sexa liksom. Jag visste inte åt vilket håll öglan skulle vara. Jag fick prova mig fram tills jag faktiskt såg att 6 såg ut sådär! 
Då är man bra trött!:) 
När jag väl kom hem hade jag en fluga i rummet. Jag tog fram en tidning för att snärta ihjäl den. Jag hade inte en chans. 

Flugan hånskrattade och surrade mig bitter. Jag lade huvudet under täcket och tänkte tillbaka på den där reaktionsförmågan vi pratat om. Jag som knappt hinner snärta en fluga i normalt tillstånd, varför skulle jag lyckas nu? ;)

Men nu är det bara två nätter kvar. Och imorgonbitti är det bara en! Skönaste känslan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar