tisdag 6 maj 2014

Kaosstart

Åh jösses! Den här dagen började inte bra alls. 
Det var lugnt och skönt här hemma. Frukost och lunch flöt på bra. Pratade med mor i lugn och ro och var inte ett dugg stressad. 

Packade väskan och plockade fram cykeln i god tid. Rullade bort till jobbet för att det var så gott om tid. Parkerar cykeln, tar fram låset, letar efter nyckeln?! 
Nyckeln ja, vart fasen är nyckeln. Tittar på klockan, börjar om tjugo minuter och inser att det finns inte en chans i världen att jag hinner hem, in, ut och tillbaka på tjugo min. 

Jag tjuvlåser cykeln. 
Pulsen har nog slagit några slag extra hela dagen. "Är cykeln kvar....?!"
Det var den. 

Jag går in på jobbet och trippar ner till omklädningsrummet. Låser upp skåpet, med nyckeln som jag faktiskt kom ihåg. 
Vart är mina arbetskläder???
Än mindre tid att faktiskt hinna hem och jag ville bara cykla hem och lägga mig ner och stiga upp när det var tisdag istället. 

Det gjorde jag inte. Jag klädde på mig slit- och slängkläder som är stora som hus på mig. Och ingen tshirt. Bara tjocktröja. Nästa tanke; 
Hur ska detta skift gå? 
Det gick förvånansvärt bra. Inte ett enda fel, som jag märkte i alla fall ;)
Notis till mig själv; GLÖM INTE NYCKEL OCH KLÄDER! 

1 kommentar:

  1. Det är sånt här man har svärmor till! Ring nästa gång så hjälper jag till. /svm

    SvaraRadera