fredag 9 januari 2015

Händighetsministern

Svar på kommentar : 

Anonym har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Gu va tia går....": 

Mäh, harru gått å bleve värmlänning?! / SVM 

- det bor nog en liten värmlänning i mig. Ibland. Lite då och då! Och ibland råkar det skina igenom det Norbergska skalet ;)

Jaha, igår var jag på en liten roadtrip. All alone. Tycker det på något vis är mysigt. Ta den lilla pärlan och bara gasa iväg, ingen stress eller något. 
Och igår hittade jag en ny finess på bilen. Den där åka-till-Karlstad-och-hämta-folk-från-krogen-och-jag-får-stå-på-en-parkering-ensam-och-vänta-knappen.
Den som låser alla dörrar samtidigt, i mitt fall båda dörrarna! En störtbra funktion. Hur har jag inte kunnat se den knappen tidigare?!

Och för någon vecka sen sa Jens att jag hade spolarvätska även på bakrutan?! Va tänkte jag, här har jag haft bilen i ett halvår men missat den guldgrejen. 
Så igår var jag ju tvungen att prova den och den användes flitigt på ett skitigt e18. Och det var ju kul tills det inte var kul längre. Alltså när spolarvätskan var slut. 

Men vad gör det? Lilla audin glider in på macken i Karlskoga. Köper färdigblandad spolarvätska. För det har jag hört att man ska ha. -18 räckte det till, för det behövs ju denna vintern osv ;)
Upp med huven, (att den lilla spaken var huven?!) och sen leta på rätt symbol. Det där med att pricka rätt. En en-och-en-halvliters dunk väger ju inte lite direkt. 

Men det gick så bra! Och sen förväntade jag mig lite stående ovationer, för det här är ju inget jag gör till vardags direkt! Men jag var helt ensam på macken, annars hade det nog blivit jubel ;)
Med stort självförtroende och bilen fylld så gled jag vidare mot Forshaga! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar