fredag 23 januari 2015

Robert 27

Jaha, idag blev storebror 27 och jag blev plötsligt två år yngre igen. 
Som små älskade jag att jag fick vara ett år yngre i 17 dagar. För det var ju så de var då. Åldern är de ju som räknas. Han var tio och jag nio, de är ju bara ett år. 17 dagars ren glädje. Tills jag blev lilleputt igen den 22 januari. 

Jag gick och tänkte på det idag. Hade inte Robert flyttat till Vansbro hade jag aldrig träffat Jens och vart den jag är idag. 
Hade Robert gått på det lokala gymnasiet så hade jag aldrig vågat ta steget och flyttat som sextonåring. Men han visade vägen och lillasyster skulle vara lika modig. Och på den vägen är de.. :) hade han inte cyklat hade inte jag gjort det. Samma med skidor. Och fotboll och pingis. Och orientering. 
Han har varit en bra kompass i livet, min fina bror! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar