måndag 26 januari 2015

Sanningen

Jag sitter här i soffan med Harry Potter i knät. Boken givetvis. Inte själva Harry. 
Jag har i princip växt upp med honom. Min ungdom har haft oändliga tankar på Avada Kedavra, Voldemort och hela Hogwarts. 
Vart var min inbjudan när jag fyllde elva liksom? Kom den bort med uggleposten? 

Jag älskar böckerna och jag älskar filmerna. Jag är lite utav en nörd. Jag kan varenda replik och vet vartenda namn. Sjukligt kan väl tyckas. 

På bordet har jag förresten helgens chips som blev över. Det sitter jag och mumsar i mig på en måndag. Bara sådär. Dipp har jag också för att tjocka till det ordentligt. Det har blivit (länge varit) något slags träningsmani på de sociala medierna. Har du tränat ska du lägga upp det. Har du inte tänkt träna åker du till gymmet ändå. Med telefonen i högsta hugg och instagrammar till alla dina vänner hur duktig just du är. 
Och här sitter jag med Harry och chips och ska väl få något slags dåligt samvete över min måndagsfetma. 
Det får jag inte. 

Jag har aldrig varit med om maken till att folk tränar så. Helst med en shake med något svinnyttigt proteinpulver i. Som man helst ska låtsas att man fått som sponsring. Eftersom att just den här personen är FETINGGRYM på just gym. Som ungefär alla andra av instagram/Facebooks användare. 

Inget fel i att träna och röra på fläsket. Absolut inte! Jag tycker många är GRYMMA som tränar och sliter!! Men de som ska visa upp sina hantlar och sina shakes istället för att faktiskt träna. Kom igen, träna för egen del istället för att skrävla i telefon!! 

Jag kanske skulle börja lägga upp varje promenad-, cykel-, skidpass jag gör. Måste bara köpa hem lite nyttigt proteinpulver att flasha med. Och mer urringade träningskläder, för brösten måste synas. Så är de bara. 
Det är bara en sak, det lär bli kallt i skidspåret ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar