tisdag 17 november 2015

På tiden

Kanske dags att göra en liten uppdatering här :) så ni vet vad jag sysslar med. 
Hemmafru Jansson har haft mycket att stå i bara. Ni vet sådär mycket att stå i som bara en som går hemma kan ha? :) 

Jag har varit i Norberg i nästan en vecka och umgåtts med min fina familj. Ätit riktigt god mat, tjålat med katterna på Rönningstorpet, varit på Ikea i Västerås. 
Och massa, massa surr med mamma! :) 

Sedan har VI bytt till vinterdäck. Jag gjorde ordning en parkering till sommardäcken, bromsade, rullade däck och peppade. Jens gjorde det andra! 
Guld värt att bara köra in bilen i värmen i verkstan och byta :) lyx på landet! 

Igårkväll var den efterlängtade travkvällen med skiftlaget. Jag fick skratta, fick god mat och vann på många hästar, så det var en lyckad kväll! :) 
Imorse steg jag upp tidigare än Jens och gjorde ordning frukostbröd. Komma ner till nybakat bröd på morgonen är han inte direkt van med. Men är man hemmafru så är man! 

Sedan åkte vi in till Mio och köpte ny säng. Jag har ont i rygg och höfter. Förstår så väl att de är pga graviditeten. Men jag skyller på sängen och köper en ny. Roligare så! 
Och vi behöver verkligen en ny, så så är de med de :) 

Nu är Jens på jobbet för en eftermiddag och jag har grejat massa i köket, får se om han märker någon skillnad sen ;)






1 kommentar:

  1. Kan du inte komma hit och göra frukostbröd!!!???? /svm

    SvaraRadera