måndag 2 november 2015

Mårbacka

I helgen var vi på julmarknaden på Mårbacka och shoppade med den stora plånboken! Gröt till lunch och tomtar överallt! Då trivs jag! :) ser fram mot julen, det gör jag alltid! 
Helt vitt ska de vara, och fem minusgrader ungefär. Precis så vore helt perfekt! :) inte lång tid kvar nu, och när julen har varit så är det en månad kvar tills den lilla är beräknad. 

Jag tror ju att det kommer bli tidigare än så, men vi får väl se ;) 
Köpte barnvagn idag. Himla djungel de där. Men det kändes bra i alla fall. 
Jag börjar känna mig tung som en elefant, även fast jag inte gått upp så mycket i vikt. Men procentuellt så är det ganska mycket på den här nätta, lilla kroppen. 

När jag slutade jobbet i vecka 26 så var det ingen som såg det på mig. Att jag var gravid alltså. Men karlar är väl inte direkt kända för att lägga märke till detaljer va? ;)

I veckan har jag gått i trädgården och pysslat "lite". 13000 kvm löv, gravid tjej och en kratta! Som att jag skulle orka det? Tog de mesta med gräsklipparen. Och där det var extremt mycket krattade jag ihop stora högar. Så idag tog Jens hjullastaren och sänkte skopan vid varje hög så jag bara kunde kratta upp det där, hur perfekt är inte det? 

Likadant med all sly jag röjt ut, då kommer den stora skopan fram! Guld värt! Och inga grannar som kan titta på och tycka att vi har konstiga idéer för oss! Lantliv <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar