torsdag 26 november 2015

Raaaastlös

Det här med att vara hemma. Ensam. Och inte ha fasta tider. 
De senaste dagarna har jag hållt på att gå i taket känns det som. 

Imorgon har jag snikat mig in på ett möte på jobbet. För att känna mig lite delaktig. Prata skit med mina arbetskamrater. Äta en jobbfralla. Gå i de där lokalerna igen. 
11.00-13.30 sen åker jag hem och Jens gör sitt skift till 21.48. Åtta timmar hemma. Och nej, klockan går inte fort för fem öre när man är ensam. 

Å andra sidan ska jag inte klaga. För jag hade inte orkat med det jobbet jag hade. Stå/gå på betonggolv och rulla två ton pappersrulle med min kroppstyngd. Som visserligen är mer än vad den var innan! Men ändå :) det blir tungt. Bära runt på tvåmeters hylsor och knacka i plugg tills svetten rinner! 

Herregud, vilket manligt jobb de låter som ;) definitivt ingenting för en gravid tjej med två månader kvar..... Hade däremot jättegärna haft varenda rast med gubbarna. Lyssnat på alla dessa historier från förr. Från den "gamle goe tia". 

Får se om jag får på mig några fina kläder inför imorn. Har ett par jeans som fortfarande passar, tro det eller ej. Visserligen med tofs vid gylfen istället för knapp, men en får vara glad för de lilla ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar