söndag 20 december 2015

Fjärde advent

Idag har jag firat fjärde advent med höft- och ryggont. Känns som att kroppen håller på att dela sig i två. Jag har dock ett bälte som jag håller ihop mig själv med :) 
Nackdelen med bältet är att det gäller att få av det fort som tusan när bebis väljer att knöla ordentligt mycket så att jag blir akut kissnödig! Och då menar jag verkligen akut! 

Fördelen med den här värken är att jag kan strosa runt här hemma med gott samvete. Jag kan klämma på julklapparna, beskåda granen, skriva matlistor, planera julen, läsa alla julkort som rasar in, julstäda och griljera skinka.

För det har jag gjort. Mitt livs första skinka, eftersom jag inte äter det själv :)
Idag har Jens haft vändskift. Vilket innebär att han sover till ett och åker halv två. Men det bästa av allt. Sista vändskiftet det här året. Och sista skiftet innan jul. Nu har vi sju lediga dagar ihop! :)

När han kom hem hade jag dukat upp med findricka, alldeles varm julskinka, skumtomtar, vörtlimpa, alla fyra ljus tända och en liten trisskalender på de dagar som är kvar till julafton! :) 
Jag skulle ju såklart vara värst och vann direkt ;) 60 kronor cashade jag in bara sådär. Var förövrigt väldigt spännande lott, skrapa fyra rutor och vinsten är redan framme ;)

Det var x2 också, ifall ni tänker att de faktiskt bara är 30 kronor i vinst, men jag har rätt bra koll ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar