måndag 7 december 2015

Stressigt

Imorgon ska jag in till läkarstation och ta prover. Vanliga rutinprover bara. 
Stick i armen som jag egentligen inte alls tycker om. Men sköterskorna känner igen mig nu. De vet att jag är rädd. De vet att jag vill titta bort och helst prata om vädret eller något annat intressant. 
Så det går bra det där! :) 

På onsdag ska jag till barnmorskan och mäta magen, igen.. Vanlig rutinkontroll de med. Är väldigt tätt mellan besöken nu. Och det tycker jag bara är bra! 

På torsdag ska vi på ultraljud inne i stan. Och det har vi inte vart sen jag var i vecka 18. Nu är det vecka 33 så bebisen har nog byggt på sig litegrann :)
Ser fram emot det, hoppas att jag slipper göra som sist bara. 
Då var den lilla knodden helt stilla och vägrade visa de delarna som skulle visas. 
Då var de bara för mig att gå ut i väntrummet och springa runt och hoppa! Helt normalt beteende! Men det är rätt, vill man inte, så vill man inte! :)

Fredagen ska jag på julbord med ett skiftlag som inte ens är mitt eget. Men jag hörde till gänget och skulle prompt med! Glad man blir på sina arbetskamrater som säger så :) bortglömd är jag i alla fall inte! 

Ni hör ju, jag stressar fram och tillbaka. Hit och dit. Hur skulle jag hunnit med ett jobb plus allt detta haha?! :) 
Igår var vi även och köpte julklappar. Och alla grantillbehör. Så nu är vi rustade för jul helt och hållet :) skönt att vara klara i tid! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar