måndag 4 april 2016

Hinner inte med

Haha det här med bloggen håller ju på att spåra ur. Men vi kan väl säga att jag lägger 100% Caroline på att vara en bra mamma och 0% på att vara en bra bloggare. Jag ser ju att ni kikar in här då och då för att se "är det något nytt inlägg?" 
Och ja, mina vänner. Nu är de det :) 

Just nu sover den lilla knölböken och jag har haft tid att göra mina vardagssysslor. Så nu satte jag mig i soffan och äntligen tog upp telefon och bloggappen. Den har varit uppe förr må ni tro. Men just då har hon vaknat och det är bara stänga ner och ta hand om Mini. För jag VÄGRAR vara en mamma som prioriterar telefon framför mitt barn. 

Det roligaste som händer på dagarna nu är när Majken ler, när Jens byter bajsblöja och när jag klappar mig på axeln efter ännu en barnvagnspromenad! För fasiken vad grym jag är, det skulle vara för två månader sen det ;) 
Köpte nya skor igår, hade med mig Majkens farmor som barnvakt. Så nu ska det till att gå undan! :) 

Om 30 minuter kommer Jens hem, han har egentligen vändskift idag. Men jag är inte riktigt redo att vara ensam 24 timmar än. Så han kommer hem tidigare. Tacka vet ja komp! 

Kanske skulle försöka ge mig på en snabbsnabb-dusch nu innan hon vaknar. Får se om jag törs! En ledsen bebis och en blöt, stressad mamma vore ingen hit direkt ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar