tisdag 31 juli 2012

OS i brevbäring

Jag kör lite OS nu, för mig själv.
Jag vinner jämt, så himla grym! Slår rekord på rekord!! :)
Även fast alla tanter skulle ha sina Allers, Allas och Hemmets journal så kom jag in före ett, vilket är en kanontid!
Ni kan ju testa själva, fjorton mil, 542 postlådor och ni får bara ha en Fiat. Och naturligtvis göra detta på under fyra timmar, det är svårslaget!!

Idag berättade en äldre brevbärare att hon fått två punkteringar på sina 25 år på posten.
OJJ, tänkte jag och fortsatte sortera i tystnad! Vilken bra bilstatistik hon måste ha jämfört med mig haha :)

Sedan åkte jag hem och svirade på mig en ny klänning och åkte på lyxlunch hemma hos svärföräldrarna! Vildsvin, potatis och beasås tog jag, fast utbudet, det var mycket större än så kan jag säga!
Sedan fick vi även grillade persikor (?) och glass till efterrätt :)

Har även hunnit med en promenad, ibland är det skönt att vara ensam, i alla fall när jag har något att göra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar