onsdag 11 juli 2012

Skrot-Fiat!!

Det började som en helt vanlig dag, detta med! Men sen gick det bara utför!
Jag startade min postrunda med att köra punka, jaja, det var väl bara glömma den där rekordrundan och sätta sig och åka till däckfirman och få på ett nytt däck! Perfekt tänkte jag, lite nya delar, nu blir det nog rekordrundan ändå.
Ack så fel jag hade! Jag låg sex minuter före min förra rekordtid när jag tömde den fjärde och sista lådan!
Vad skulle kunna gå snett då? Bara 300 lådor kvar och i princip bara massa snabblådor. Japp, jag vet nu vad som skulle kunna förstöra allt! Den mest opålitliga bil som någonsin funnits , FIATEN! Började hacka väldigt konstigt i motorn när jag gasade, och ändå gasade jag inte alltför friskt, uta lagom sådär inne i Deje city! Det började tjuta från instrumentbrädan och motorn lät som aldrig förr. Jaja, bäst att ringa posten. Blev beordrad att stanna på stört, och vänta på bärarn och en ny bil. Hejdå rekordtid!! Och hejdå SCM! Ny bil imorgon, nya möjligheter!

När jag slutligen kom fram och hem till Jens så gick vi ut och påta i trädgården båda två. Han svor över gräsklipparen och jag rensade ogräs så att fingrarna glödde! Extra-hudarna gick sönder, DÅLIGT!!
Mysigt det där att ha egen trädgård :) jag skulle naturligtvis ha tagit för-och-efterbild, men det är ju lätt att vara efterklok :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar